קטגוריות
בעיות רפואיות טיפים

מהי גמלת סיעוד וכיצד מגישים את התביעה?

המטרה המרכזית של גמלת סיעוד היא לאפשר לכל תושבי מדינת ישראל אשר הגיעו לגיל פרישה, ומתקשים בביצוע פעולות יומיומיות, לקבל תמיכה מתאימה. הגמלה באה לספק שירותים מגוונים – מטפל סיעודי, קבלה של מוצרי ספיגה לספיגה של הפרשות, התקנה של לחצני מצוקה בבית, ביקורים במרכז יום לקשיש, ועוד.

פרטים נוספים על הגמלה

  • מי זכאי לקבל את הגמלה? – את הגמלה כאמור זכאי לקבל כל אדם סיעודי שעבר את גיל הפרישה. ניתן להחליט האם הגמלה תגיע בצורה של אספקת שירותים, או קבלת כסף.
  • למי פונים כדי לקבל את הגמלה? את כל התביעות לקבלת גמלת סיעוד, יש להגיש למוסד לביטוח לאומי בסניף הקרוב לביתכם. ניתן להגיש זאת ישירות לפקידים בסניף, וכן להשאיר זאת בתיבה בסניף, או לשלוח בפקס או בדואר.
  • מי מגיש? – יש כמה גורמים שרשאים להגיש את התביעה לגמלת סיעוד. גורם ראשון הוא כמובן המבוטח עצמו. כמו כן, בני המשפחה של הקשיש רשאים להגיש את הבקשה בשמו. אם לקשיש יש אפוטרופוס שהמדינה מינתה עבורו, הוא בוודאי רשאי לעשות זאת, בחלק מהמקרים גם האחות הסיעודית או העובדים הסוציאליים שמטפלים בקשיש יכולים להגיש את הבקשה. גם חברת הסיעוד שמטפלת בקשיש רשאית לעשות זאת.
  • איך מגישים את הבקשה? – יש להגיש למוסד לביטוח לאומי בקשה מלאה, עם פירוט מלא על מצבו הרפואי והתפקודי של המבוטח . יש לפרט מהן הפעולות שבהן הוא מתקשה במיוחד וכיצד איכות החיים שלו ירדה. יש לפרט גם על מצבו הכלכלי ועל הכנסותיו של המבוטח. כמו כן, יש לצרף חוות דעת של רופא גריאטרי מוסמך על מצבו של המבוטח. ניתן גם להוסיף מכתבים אישיים מטעמם מגישי הבקשה.
  • ואז תגיע הבדיקה- קחו בחשבון שלאחר מכן, בודק מוסמך יגיע לביתו של הקשיש על מנת להעריך את מצבו הסיעודי, והוא זה שיקבע האם הזקן זכאי לקבל את הגמלה או לא.

ומה יקרה לאחר מכן?

הביטוח הלאומי ישלח נציג מטעמו לביתו של הקשיש, לרוב בתיאום עמכם, על מנת שיבחן את מצבו של הקשיש, ויוכל לקבוע סופית האם הקשיש זכאי קבל את הגמלה.

באדיבות "בבית" – חברת סיעוד